رفتن به بالا
تلفن : 021-26652433

مصادف با آغاز سال جدید که به فرموده مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین گردیده است و در راستای اهداف عالی افزایش ظرفیت واحد تغلیظ مجتمع معادن مس تکنار پس از دو سال وقفه در عملیات معدنکاری مجدداً با حضور پیمانکار معدن و انجام دو مرحله آتشباری در 4 ماهه نخست سال 99 حدود 20هزار تن ماده معدنی حاصل از معدنکاری در تک3 مجتمع جهت خوراک دهی به کارخانه فرآوری مهیا گردیده و جهت افزایش ظرفیت کارخانه و حدود 600 تن خوراک دهی در روز همزمان عملیات طرح توسعه واحد خردایش نیز آغاز گردید در این راستا نوارنقاله و متعلقات جهت نصب و استقرار هیدروکن ریزشکن تامین گردیده و به امید خداوند متعال پس از اجرای طرح توسعه واحد خردایش در رفع نواقص عملیاتی خط تولید ظرفیت واحد تغلیظ به حدود 600تن خوراک در روز ارتقا خواهد یافت در این راستا با توجه به کمبود منابع آبی مصرفی کارخانه یک مخزن(استخر5000متر مکعبی) پس از عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه احداث خواهد گردید و روال اداری افزایش دبی آب چاه مجتمع از 6 به حدود 10لیتر بر ثانیه در حال انجام می باشد تمامی این عملیات با هدف جهش و رونق تولید و اشتغال زایی مضائف در منطقه بردسکن و با همت مدیران و تلاش های وافر مقامات عالی شرکت هلدینگ آتیه صبا صورت گرفته است.


در راستای بهسازی و ترمیم سازه های واحد تغلیظ در سال 99 گامهای بلندی برداشته شده و با تامین مصالح مورد نیاز عملیات عمرانی وسیعی به شرح ذیل آغاز گردید:
1-توسعه ی سایت کنسانتره و ترمیم جداره های داخلی و بیرونی
2-تقویت جدار حائل استخرهای کنسانتره 1 و 2
3-سیمان زنی جداره های بیرونی اتاق برق مرکزی واحد تغلیظ
4-ترمیم انبار نرمه
باتوجه به رعایت اصول زیست محیطی و تلاش جهت به حداقل رساندن آلودگی های ناشی از سایت دفع باطله کارخانه با استفاده از نظرات مشاور زیست محیطی شرکت (آوا محیط خراسان) نسبت به بهسازی استخرهای جمع آوری آب مقطعی طی عملیات فنس کشی محیط و لایروبی استخرها و گودالهای لای گیر و آبگیر، عملیات مربوط اجرایی گردیده است.
-در راستای طرح توسعه واحد خردایش با هدف افزایش ظرفیت کارخانه، هیدروکن ریزشکن و نوارها و متعلقات به زودی در مدار قرار خواهد گرفت. هیدروکن قلوه شکن نیز مورد تعمیر قرار گرفته است.
-عملیات تعمیرات و نگهداری واحد تغلیظ به شرح اهم ذیل خلاصه می گردد:
1-تعویض هدپلیتهای آسیای جدید
2-تنظیمات سیستم محرک آسیای قدیم و جدید
3-تعمیرات اساسی پمپ باطله نهایی
4-تعبیه یک دستگاه کولر گازی با توان 45000 در اتاق برق مرکزی جهت بهبود تهویه و افت دمای اتاق برق
5-عملیات اجرای پوشش سوله ی فاز 1 و ترمیم بخشی از سوله های فازهای چهارگانه
شایان ذکراست واحد معدن نیز با تامین حدود 30 هزار تن خوراک ظرف 4 ماه اخیر طی عملیات معدنکاری و دو مرحله آتش باری در اردیبهشت ماه و تیر ماه توانسته خوراک مورد نیاز واحد تغلیظ با عیار حدود 0.3 تا 0.35 تامین نماید.
عملیات حفاری استخراجی به موازات عملیات بارگیری و حمل به میزان حدود 5000 متر انجام شده است. بر اساس برنامه و بودجه تعریف شده می بایست تا پایان سال جاری حدود 1600 تن کنسانتره حاصل از فرآوری حدود 180000 تن ماده معدنی تولید گردد.